Dagens Dubbel Torsdag

 

dd1

DUNDERFORM PÅ EROS

A 4-1 B 5-8-12-3-7-6-2-9-10

 

Efter fyra starter i år visar nu 4 Eros Tooma dunderform. Femåringen har sett fantastiskt stark ut de två senaste starterna när han efter v75 och "sista-chansen i klass I" nu startat på i mindre lopp för att såsmåningom prova på den nya klassen en lördagscykel igen.

 Bronsdivisionen (400-800) är en blandning av äldre som fastnat och dessa nyblivna femåringar och för överkapabla femåringar är det en snabb övergångsklass och några gör som Udos Oiler och rusar igenom den (550k på ett par månader) på en enda v75-cykel...

Såna är undantag och när varje ny cykel inleds (börjar på lördag på Umeå) handlar travteorin om att leta upp "den bäste i landet just nu" och i varje cykel brukar någon eller några snabbt skilja ut sig i varje klass. (Udos Oiler skiljde ut sig direkt och framförallt i andra loppet på Jägersro som var "årets bästa brons" med Gangster Advice & Lexus Lavec & Yamani Hornline och han bara finåkte från dödens!). Allt inom travet handlar om att finna "den bäste" i varje klass oavsett sammanhang eg (kan även vara ortsammanhnag o lunchförutsättningar!) men har man bara utsett "den oslagbare i landet" i sin klass (tex Tieded Accelerator i somras!) har man ett gigantiskt försprång i många viktiga streckspel framöver. 

Undantagshästarna är annars undantag för brons och vardagsloppen måste man hantera annorlunda.

Regeln för Brons som återfinns på streckspel i stort sett alla vardagar! (v65-1 idag tex) är annars att finstudera det senaste loppet, möjligen de två senaste insatserna.

Hästarna är så jämna i denna klass att form alltid slår klass.

Detta att börja rota i arkivet (som nybörjare kan göra) och titta i lopp för 1 år sedan funkar ju inte klockrent för "vardagsbrons"....

Eros Tooma är startsnabb, har både form och klass och fin segerchans.

1 Un Sacci di Soldi är hardad i klassen sedan länge och kan öppna, hoppas han svarar och kör i spets och om han håller ut dom (alltid smålurigt med innerspår) och är i ordning ser vi ingen anledning alls varför man ska släppa.

Hästen har ju haft så mkt otur i sitt liv och galopperat så mkt pengar att det bara är att gasa när det är 1640 meter och är han löpsugen kan han hålla undan.

Jämnt bakom och 12 Smokin Hotrott är en fartfylld och mkt konstig häst.

Spår 12-expert som hade nummer 12 fyra gånger på raken nyligen och en hals ifrån att vinna mot Oracle Kronos ! (93.00) och sedan demonspurt på Valla bakom Ybanos (103.00)

Usel en gång med skor och även usel näst senast från spets, helt oekj senast och ruggigit ojämn men måste finnas förklaringar till sveken och får lillspel om överpace.

 

dd2

JÄMNT MEN HUVUDET HÖGRE...!?

A 2-3 B 11-6-9-7 C 10-1-4-8

 

Flera jämna hästar men normalt ska 2 Ops Flirt och 3 Unico Mystico vara huvudet högre. 

2 OPs Flirt slog bra hästar senast oh spetsläge och Mystico kan vara klar om han är iordning. Klassig sort.

Om dessa kör motvarandra är det som sagt tajt mellan fyra i första hand och vi väljer 11 Nille RS på spelvärde som vi tycker att det borde kunna lossna för rejält snart!

 Var vass vid segern med Ulf O i småtrög stil och som sagt: var borta ett år inför detta år och borde bli bättre och bättre och kan lossna rejält....

 

system 

4

2-3

250 kr

--------------------

4

11

50 kr

------------------------

1

2-3

150 kr

------------------------

1-4-12

2-3-11

20 kr

 

-----------------------------------

v65

avd1

STALLET BRASKAR FORMTAPP

FULL FORM PÅ SVENSSON

avd2

FULL LADDNING OCH RUNT OM

avd3

HYPERINTREE`SSANT

avd4

v75-se

 

 

25 apr. 2013


 

 

 

EN SAJT OM IKONERNA

 

DIGITAL

HISTORY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)